FAQ - technické dotazy
Je možné si nahrát webinář a pokud ano, jakým způsobem?
Systém ONIF možnost nahrávání webinářů standartně neposkytuje. Avšak pokud byste měli zájem si webinář nahrát pro případ pozdějšího využití, je na vaši zodpovědnost zajistit si souhlas nahrávaných osob. Musíte také být schopni zaručit nezávadnost nahrávaného obsahu, vztah k autorským právům a dobře uvážit umístění videa tam, kde bude veřejně dostupné. Sami pak nesete veškeré právní důsledky svého jednání. Smart Online se zříká veškeré zodpovědnosti za externí nahrávání. Nahrát celý průběh webináře lze jednoduše pomocí speciálního programu, který naleznete ke stažení na internetu zdarma - název programu je BB Flashback Express. Tento program si můžete stáhnout například zde. Tento program je poskytován na měsíc zdarma, poté je jen nutné se zaregistrovat k užívání, nicméně i nadále je zdarma. Záznam z webináře lze vyexportovat jako avi formát, flash formát SWF, další formáty jsou možné v placených verzích (PowerPoint prezentace, samostatný EXE soubor). Pokud byste si chtěli nahrát obrazovku počítače i se zvukem, můžete využít například programu My Screen Recorder.
Co mám dělat, když mi nefunguje zvuk?
- Spusťe HW test – zde.
- Zkontrolujte, zda jsou sluchátka s mikrofonem ve správných vstupech.
- Podívejte se do celkové hlasitosti (většinou na liště nebo v ovládacích panelech) a odškrtněte (nebude-li zaškrtnuto) tlačítko „Ztlumit vše“.
- V ovládacích panelech zkontrolujte nastavení dalších zařízení (mikrofon, reproduktory), případně zadejte „Potlačení šumu“ a „Eliminace akustické ozvěny“ nebo „Redukce echo“.
- Zjistěte, jestli není rozbitý mikrofon či sluchátka (zvolte v menu: záznam zvuku, nahrajte nějaký zvuk a přehrajte si jej).
- Zjistěte, zda máte zvolená správná zařízení. Běžný problém je, že máte v počítači dva nebo více mikrofonů (jeden na sluchátkách, druhý v kameře). To zjistíte buď v kontrolním panelu nebo v nastavení (settings) Flashe (pravé tlačítko na Flash).
Co mám dělat, když mi nefunguje obraz?
- Spustťe HW test – zde.
- Zkontrolujte, zda je webkamera nainstalovaná na Vašem počítači.
- V ovládacích panelech zkontrolujte nastavení na Vašem počítači.
Co mám dělat, když mi nefunguje zvuk ani obraz?
Může se stát, že Vám z ničeho nic přestane fungovat zvuk nebo obraz, či obojí. Nejedná se o chybu systému ONIF. Tato situace může vzniknout přenastavením původního uživatelského nastavení počítače přehrávačem Flash. Ve webové verzi aplikace je potřeba po kliku pravým tlačítkem myši zvolit menu Globální nastavení. V panelu Flash Player – nápověda je potřeba zvolit panel Nastavení ochrany osobních údajů webu. Ikonou přejít na Nastavení ochrany osobních údajů webu a odstranit weby, které nemají mít přístup k nastavení kamery/mikrofonu a nastavit „Vždy se dotázat“, popřípadě u webu www.onif.biz zaškrtnout „Vždy povolit“. Nastavení kamery a mikrofonu by po provedení těchto úkonů mělo opět fungovat bez problémů.
Co mám dělat, když mám špatnou kvalitu zvuku?
- Spustťe HW test, v případě ozvěny ztlumte druhý mikrofon a zkontrolujte instalaci zvukové karty.
- Zkontrolujte, zda připojení k internetu není přetíženo někým jiným, kdo používá spojení sdílené se mnou. Případně zkontrolujte rychlost na: https://www.dsl.cz.
Co když je úroveň hlasitosti v posluchárně jiná než v aktivním hovoru?
Jedná se zřejmě o špatné nastavení parametrů zvukových zařízení. Klikněte na ikonku reproduktorů pravým tlačítkem, vyberte menu Zvuky a záložku Komunikace. Potvrďte možnost Neprovádět žádnou akci. Po tomto nastavení bude úroveň zvuku vždy stejná.
Proč nedoporučujeme integrovaný mikrofon a reproduktory?
Integrovaný mikrofon snímá zvuk z reproduktorů a posílá jej zpět ke všem účastníkům, díky tomu pak vzniká nepříjemné echo.
Co mám dělat, když musím rolovat okno?
- Nastavte si rozlišení obrazovky ideálně na 1024 x 768 nebo vyšší – v ovládacích panelech „Zobrazení“.
- Zredukujte počet horních lišt v prohlížeči.
- Pokud používáte Internet Explorer, tlačítkem F11 rozšířte okno přes větší část obrazovky.
Kdy se provádí upgrade systému ONIF?
Pravidelný upgrade systému ONIF se provádí každou první středu v měsíci po 18.00 hod. V této době může být systém na chvíli nestabilní. Pokud máte naplánované využití systému v tuto dobu, prosím, kontaktujte nás.